Reclamen que el projecte d’ampliació dels Ferrocarrils a Manresa no limiti el creixement del tren al Bages
El projecte d’ampliació dels FGC a la capital del Bages ja ha tingut crítiques, fins i tot abans de ser presentat.
La Taula de Territori, liderada per la Cambra de Comerç de Manresa, reclama que aquest projecte no limiti el creixement del tren a la comarca. Recalquen que cal fer un estudi ampli perquè les obres que ara es projecten no limitin possibilitats.
Per exemple, des de la Taula de Territori són partidaris que la futura estació fos a la plaça de les Oques, perquè és l’opció que no limita la futura expansió de la línia.
La CUP, de la seva banda, demana que no se centri la mirada només en Manresa i que s’aprofiti aquesta inversió per recuperar el projecte de tren comarcal des de Manresa cap a Sallent i Súria aprofitant la xarxa de transport de la potassa.
Per això, creuen que abans de fer millores urbanístiques a Manresa cal recuperar aquest projecte i obrir el focus a tota la comarca. De fet, fa més d’una dècada, la Generalitat ja va encarregar el projecte de tren comarcal, que mai s’ha fet realitat per falta de pressupost.
La línia Llobregat-Anoia arriba a Manresa de la plaça d’Espanya de Barcelona. Entre d’altres, passa per Martorell, Castellbell i Sant Vicenç, i, a la capital del Bages, té parades a Viladordis, a Manresa Alta (entre la carretera de Santpedor i la de Vic) i Manresa Baixador, amb l’entrada al carrer del Primer de Maig. La línia es remunta al segle XIX i el tram Martorell-Manresa al primer quart del segle XX.