Manresa presenta el pla d’integració de la línia de Ferrocarrils a la ciutat

La recuperació d’espai públic i la creació de nous vials i noves comunicacions són un dels beneficis que l’Ajuntament de Manresa troba en el soterrament de la línia de Ferrocarrils a la ciutat.
Segons l’Ajuntament, l’objectiu principal és eliminar i minimitzar la barrera física de les vies de tren, millorant el servei i facilitant un desenvolupament urbanístic que permeti relligar barris.

Aquest dilluns a la tarda s’ha presentat el projecte a la sala d’actes de la Plana de l’Om, en dues sessions diferents, amb la presència de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, del president de Ferrocarrils de la Generalitat, Ricard Font, i del regidor d’Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López.
El tren es soterraria des de l’estació de Manresa Alta i fins a una nova estació que es construiria a la plaça Espanya o bé la plaça de les Oques.
Això permetria fer una avinguda entre la Plaça 11 de setembre i Les bases, o perllongar Carrasco i Formiguera fins la carretera de Santpedor.

La previsió és que el 2022 es licitin les obres de la primera fase, que comprèn la integració de la línia des de la carretera de Santpedor fins al centre de la ciutat. Les obres s’executarien entre el 2023 i el 2025, amb un pressupost d’entre 40 i 60 milions. Les altres dues fases permetrien completar tota la integració del traçat del ferrocarril dins la ciutat.

(Vistes 49, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close