Acte institucional del dia de les dones a Manresa
El Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa va acollir aquest dimarts al vespre l’acte commemoratiu del Dia Internacional de les Dones, en el marc del qual es va remarcar el camí que queda pendent per minvar la desigualtat encara existent entre dones i homes.
L’acte es va fer en aquesta data i no el mateix 8 de març, diumenge, per la coincidència amb la manifestació dels col·lectius feministes, a la qual el consistori dona suport. En el marc de l’acte es va poder veure la colpidora acció teatral “Indòmita”, a càrrec de Projecte Lilith.
L’acte es va iniciar amb el parlament de la regidora de Feminismes i LGTBI, Cristina Cruz Mas, que va manifestar que malgrat que la situació de la dona és la millor de la història de la humanitat, queda molta feina per fer i que el canvi és desesperadament lent per a les dones i les nenes.
En nom del Consell Municipal de la Dona, Sandra Pujol Solernou va llegir el manifest en què va remarcar que sororitat i diversitat són els motors de l’empoderament.
Van tancar l’acte la delegada del govern a la Catalunya central, Alba Roca Camps, qui ha llegit la declaració institucional del 8 de març de l’Institut Català de les Dones, i l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent Torras, qui va celebrar que gràcies a l’esforç col·lectiu, el paper de dona ha anat fent conquestes importants a la nostra societat.
L’alcalde sí que ha apuntat que a la corporació municipal s’ha assolit gairebé la paritat en aquest mandat (13 regidors i 12 regidores) i el govern municipal és del tot paritari (8 homes i 8 dones).