Gairebé 2 milions de coques per celebrar la revetlla de Sant Joan
Els catalans ens menjarem prop d’1,7 milions de coques artesanes de Sant Joan, una xifra similar a la de les previsions de l’any anterior. El president del Gremi de Pastisseria de Barcelona i Província, Elies Miró, ha explicat que el fet que enguany la revetlla s’escau en dissabte podria afavorir un tímid increment de vendes que ha xifrat en un 2%.
Pel que fa a les més venudes, tornaran a ser les coques tradicionals de brioix amb crema i pinyons, seguides de la coca de llardons de full.
Tanmateix, pels paladars més innovadors i segons cada pastisseria del país, també hi haurà novetats que van des de la coca de mascarpone, mango, sobrassada o en forma de gelat. EI president del Gremi de Pastisseria de Barcelona i Província, Elies Miró, diu que és molt important que la coca sigui acabada de fer, del dia.
El president del Gremi de Pastisseria de Barcelona i Província, Elies Miró, destaca que tot i que el preu del pinyó hagi pujat, no es preveu que afecti massa al preu de les coques de Sant Joan.
De mitjana, els preus de les coques es mantindran entre els 16 i els 35 euros, en funció de la mida, i malgrat l’encariment de productes bàsics com els pinyons.
