Marxa del Pelegrí
Tot i que el matí de diumenge es va llevar rúfol, 700 persones van participar a la Marxa del Pelegrí, que enguany arriba a la cinquena edició i que segueix part del recorregut que va traçar Sant Ignasi de Loiola, el 25 de març de 1522, quan baixava de Montserrat a Manresa durant el seu pelegrinatge.
La marxa del Pelegrí d’enguany comptava amb dues modalitats: una de 26 quilòmetres que sortia de Montserrat i acabava al carrer del Balç de Manresa; i una de 15 quilòmetres circular, amb inici a la plaça major de Manresa i acabant al Carrer del Balç passant per la Torre Lluvià, el Gorg Blau o l’Oller del Mas, enllaçant amb l’últim tram del camí ignasià.
La marxa és una mostra treball cooperatiu entre diversos municipis bagencs. Els més valents que van decidir realitzar la modalitat de 26 quilòmetres, van fer parada a Sant Cristòfol, el nucli rural de Castellbell i el Vilar, on hi havia un dels cinc avituallaments, en aquest cas, els caminants podien degustar una torrada amb botifarra i passejar per la Fira del Montserratí, que també se celebrava diumenge a Sant Cristòfol.
Les dues modalitats de la marxa del pelegrí van finalitzar al carrer del Balç de Manresa on els caminants van poder recuperar forces tastant els productes de la Cuina del Pelegrí.