L’Escola Oms i de Prat de Manresa treballa les emocions dels infants de P3 amb una iniciativa pionera titulada EMOCIOMS-I3
A través de dinàmiques diàries incloses en la rutina de l’aula, des que els xics arriben al centre es treballa activament per acollir-los en clau afectiva, potencionar la seva adaptació i autoestima, afavorint el vocabulari emocional i indicint en regular i educar les emocions.
Un total de 44 infants són els involucrat en el projecte per detectar millor els seus estats anímics i expressar-los. Aquest desenvolupament de les sensacions es treballa amb recursos de l’aula com targetes, la caixa de les pors, material divulgatiu com contes o recursos musicals. Així mateix, treballen en diferents espais com el racó de les emocions o l’espai de la felicitat.
Aquests dies, del 4 al 6 de març, el projecte ha participat en el tercer Congrés Internacional de Neuroeducació que se celebra de manera virtual.
La comunitat de l’Oms i de Prat busca generar una atmosfera emocional per influir en el benestar i la salut de la comunitat. Busquen que aquest projecte sigui la llavor per arrelar l’educació emocional en el curs escolar des d’infantil.