Mercadona abaixa el preu de més de 500 productes
Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, fidel al seu compromís d’abaixar els preus de venda al públic quan els preus de cost baixen, ha decidit avançar-s’hi i, des d’aquest mes d’abril, ja ha començat a ajustar els seus preus de venda en 500 dels seus productes de consum diari fins a final d’any. D’aquesta manera, “El Cap”, que és com ells anomenen al client, es pot beneficiar per endavant d’aquesta reducció i percebre un estalvi de fins a 150 € anuals en el seu cistell de la compra.
La iniciativa, que es duu a terme sense tocar la qualitat dels productes i garantint la sostenibilitat de tota la cadena alimentària (els proveïdors, el sector productiu, l’empresa i els treballadors), suposarà un estalvi per als clients de 200 milions d’euros d’aquí a final d’any i tindrà un impacte en el marge de la companyia de -0,6 punts, que se sumen a la reducció de -1,1 punts realitzada per l’empresa des del 2020 per minimitzar l’important increment dels preus de cost en origen i en la indústria.
La baixada de preu d’aquests 500 productes, molts dels quals estan degudament identificats a la botiga, s’aplica a nombrosos aliments de consum diari disponibles en diferents seccions i negocis, com ara productes en conserva com la tonyina, lactis com alguns formatges i iogurts, fruits secs, olis, neteja i manteniment de la llar, alimentació per a animals de companyia, brioixeria i perfumeria, entre d’altres. Així mateix, en el cas dels productes frescos, la companyia aprofitarà les oportunitats de mercat per abaixar el preu. N’han estat un exemple l’albergínia, el peix i el pit de pollastre, entre d’altres. Tots aquests productes també estaran degudament identificats.