Els alcaldes de la Catalunya Central viatgen a Brusel·les
Nombrosos alcaldes de la Catalunya central han viatjat aquest dimarts a Brussel·les per explicar de primera mà la situació que s’està vivint a Catalunya amb relació a l’empresonament d’una part del Govern i l’aplicació de l’article 155.
Del Bages en concret han estat prop d’una quinzena, entre els quals els de Manresa, Súria, Sant Salvador de Guardiola, Talamanca, Rajadell, Marganell, Sallent, i Sant Vicenç de Castellet, pel què fa al PDeCat; i els republicans de Santpedor, Balsareny, Fonollosa, Avinyó, Monistrol de Montserra), Cardona i Sant Feliu Sasserra. Els alcaldes de la CUP del Bages, de Navàs i Artés, no s’han pogut desplaçar per motius personals. Del Moianès també han viatjat els batlles de Calders, Santa Maria d’Oló i Sant Quirze Safaja.
En total han estat més de 200 els alcaldes catalans que han viatjat a Brussel·les per internacionalitzar la persecució judicial i ideològica que pateixen els representants del Govern i el poble català en una iniciativa impulsada per l’Associació de Municipis per la Independència i l’Associació Catalana de Municipis.
La iniciativa forma part del conjunt d’accions que les dues entitats van decidir dur a terme després de l’ordre d’empresonament de part del Govern i de l’ordre de detenció internacional sobre el president Puigdemont i els consellers que continuen a Brussel·les.