El nou Pla de Mobilitat de Manresa situa la sostenibilitat, la salut i la mobilitat universal al centre de les polítiques
El nou Pla de Mobilitat de Manresa situa la sostenibilitat, la salut i la mobilitat universal al centre de les polítiques que es desenvoluparan a la ciutat d’aquí al 2030
La Sala de Columnes de l’Ajuntament de Manresa ha acollit aquest dijous al migdia la presentació del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de l’Ajuntament de Manresa, una eina bàsica que té per objectiu de manera integrada les xarxes que conformen el sistema de transport de la ciutat i la mobilitat de les persones que hi viuen, amb un horitzó temporal de sis anys.
Un Pla de Mobilitat que s’havia de presentar amb el consens de tots els grups municipals que conformen l’Ajuntament de Manresa, per això s’havia planificat aquest escenificació al Saló de Columnes del consistori. La sorpresa però va arriba quan la portaveu de Fem Manresa, Gemma Boix, va anunciar que la seva formació no donaria suport al pla. Per Fem Manresa el pla no dona solució, per exemple, a com evitar els desplaçaments en vehicle privat provinents de l’exterior de la ciutat o que la ciutat anava amb 20 anys de retard pel que fa a la mobilitat sostenible, entre d’altres. L’equip de govern d’ERC i Junts per Manresa, i els partits de l’oposició de PSC i C’s i el regidor no adscrit Miguel Cerezo Ballesteros sí que donen suport a aquest pla de mobilitat.
El nou Pla situa la mobilitat universal, la salut i la sostenibilitat ambiental, social i econòmica al centre de les polítiques que es desenvoluparan a la ciutat d’aquí al 2030. S’organitza en tres línies estratègiques. La primera línia afirma que Manresa ha d’actuar com a ciutat capital dins el seu àmbit de referència. D’entre les propostes que destaquen en aquest apartat hi ha la reestructuració del servei de transport públic entre Manresa i les poblacions del Pla del Bages o ’execució del projecte per a la integració urbana i l’ampliació fins al Parc de l’Agulla de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat.
La segona línia recull les propostes d’actuació per aconseguir una ciutat connexa i ordenada. En aquest punt destaca l’impuls a les illes de vianants, com l’anunciat nou carrer Guimerà; la transformació de les Carreteres del Pont de Vilomara, Vic i Cardona, per ampliar l’espai per a vianants, fomentar el transport públic i guanyar carrils bici o la millora de les carreteres del Xup i de Sant Pau.
I, pel que fa a les propostes de la tercera línia, pretenen aconseguir una ciutat cuidadora i inclusiva. Així, el Pla indica la incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques de mobilitat que es desenvolupin, promou la implantació de la Zona de Baixes Emissions, en la qual ja s’hi està treballant.
En tot el Pla preveu 63 actuacions a la ciutat.