Una nova afectació al col·lector de salmorres, a Sallent, va fer saltar dissabte totes les alarmes, malgrat, per sort, tot plegat no haurà estat tan greu com semblava en un principi
Hores d’ara es desconeix el motiu del trencament i encara s’estan investigant les causes
Un dipòsit de recollida de salmorra del polígon Illa Sud de Sallent es va trencar divendres a la nit i va provocar el vessament d’una quantitat indeterminada d’aigua que va anar a parar al riu Llobregat.
Tot i que la bassa es va buidar per complet i no hi havia perill de cap més vessament, el nivell que contenia era força baix, segons es podia veure en el nivell dibuixat a les parets. El dipòsit era d’uns 200.000 litres, però estava força buit.
Hores d’ara es desconeix el motiu del trencament i encara s’estan investigant les causes. Des del Consell Comarcal del Bages, i del propi consistori sallentí han confirmat que l’important cabal del riu Llobregat havia diluït la sal i, per tant, no hi va haver afectacions per l’aigua de consum.
I tot això malgrat un primer comunicat força alarmant de l’Agència Catalana de l’Aigua, on es parlava que la incidència podia afectar l’aigua de 16 municipis del Bages i el Baix Llobregat.
Durant tot el matí de dissabte es van realitzar proves a diferents trams del riu fins a Sant Vicenç dels Horts, i els resultats van demostrar que les afectacions, segons l’Agència Catalana de l’Aigua, se centraven exclusivament en les herbes al voltant del dipòsit.
De fet, fins i tot Aigües de Manresa va acabar emetent un comunicat on s’afirmava que la captació d’aigua per a la capital del Bages no s’havia vist afectada.
En els propers dies es treballarà per restablir el funcionament del dipòsit.