Dia de la Dona a Manresa
Matí tens el que s’ha viscut aquest matí a Manresa en els actes reivindicatius organitzats pel comitè 8 de març de Manresa. Al matí s’havia convocat una cercavila però que s’ha convertit en una manifestació que ha recorregut el centre de la ciutat de Manresa amb diferents focus que han començat amb una trobada a la Plaça Sant Domènec de Manresa. Unes 600 persones, en la seva gran majoria dones, han participat en aquesta manifestació . Al pas de la manifestació molts dels comerços de la ciutat han anat baixant persianes, i els que no se’ls posaven enganxines a les portes i vidres.
Les accions però han començat ben d’hora al matí així per exemple s’ha fet diferents accions al Polígon Santa Anna de Manresa cremant neumàtics davant la DENSO o davant l’empresa RTML logístics, per denunciar la precarietat laboral femenina. Ja a mig matí a matí el Comitè ha fet diferents pintades a la UManresa-FUB. Després de l’acció la UManresa-FUB ha decidit aturar l’activitat.
També s’ha concentrat davant del Mercadona de l’Avinguda Universitaria.
Al llarg del matí i mitjançant les xarxes socials el Comitè 8 de Març ha denunciat les actuacions de contenció del grups d’ARROS dels Mossos d’Esquadra.
Aquesta no ha estat la única acció que s’ha fet a Manresa aquesta jornada. La Comissió de Violència sobre la Dona i Igualtat del Col.legi d’Advocats de Manresa s’ha concentrat aquest migdia davant del l’edifici dels Jutjats de la capital del Bages. L’acte també ha inclòs la lectura d’una manifesta.
A aquesta convocatòria també s’hi ha adherit el Col.legi de Procuradors de Manresa.