18 ajuntaments del Bages denuncien una ofensica per part de grans empreses privades per la gestió pública de l’aigua
18 ajuntaments del Bages han denunciat públicament que estan patint una ofensiva per part de la Cambra de Concessionaris d’Infraestructures, Equipaments i Serveis Públics i de l’empresa Agbar en relació al servei d’abastament d’aigua públic. Tots aquests consistoris tenen el servei d’aigua municipalitzat a través de l’empresa pública Aigües de Manresa i asseguren que, en els darrers mesos, han rebut un seguit de requeriments d’informació qüestionant la manera en què han fet els procediments.
Els ajuntaments que han rebut requeriments la darrera setmana són Sant Furitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada, Marganell i la Mancomunitat de Municipis del Bages. Amb tot, els alcaldes se senten presionats i intimidats, pel que aquest dimarts s’han reunit per consensuar una estratègia comuna de defensa i han elaborat un manifest conjunt en què denuncien que “els interessos d’empreses privades no poden posar en dubte les decisions democràtiques i l’interès general”.
Aigües de Manresa presta serveis a un total de 18 municipis que, en global, representen una població de 140.000 habitants. Aquesta empresa pública gestiona el cicle integral de l’aigua, des de l’abastament, passant pel clavegueram i els serveis generals.
De fet, Ventura explica que un dels arguments que fan servir aquestes grans empreses és que Aigües de Manresa no pot oferir serveis a d’altres ajuntaments que no siguin el de Manresa. Però Ventura assegura que la gestió de l’aigua cada cop requereix de marcs territorials més amplis, ja que hi ha infraestructures compartides entre municipis.