Nou rècord de participació al Cantània, amb més de 1800 alumnes de 5è i 6è de primària que interpreten “partícules” al Kursaal

Entre mag i juny, aquesta cantata serà cantada per uns 50.000 nens

Més de 1.800 nens i nenes de 5è i 6è de Primària han pujat al llarg d’aquesta setmana a l’escenari del Teatre Kursaal de Manresa en el projecte Cantània. Es tracta d’alumens de 51 escoles de la comarca del Bages, 15 de Manresa i 36 de la resta del Bages, 4 del Moianès, 1 de l’Anoia, 4 del Berguedà i 1 del Vallès Occidental. En total s’hauran dut a terme 7 concerts de ‘Partícules’, la cantata amb música de Lluís Vidal i text de Sergi Belbel, que forma part del projecte Cantània d’enguany i que ja fa 29 anys que promou L’Auditori de Barcelona.

Aquesta és la dotzena edició de Cantània a Manresa, un projecte que ha anat creixent cada curs. Si l’any passat es va batre el rècord de participació, amb 1.768 nens i nenes, enguany, amb una cantata que parla de ciènia, el rècord es torna a superar, amb un total de 1.837 nens i nenes, i una escola més que el 2017.
Cantània és una activitat adreçada a l’alumnat de segon i tercer cicle de Primària. Per a poder-hi participar, el seu professorat de música assisteix a dues jornades de treball a partir de les quals va preparant el repertori amb els nens que faran els concerts. Cada escola té el disc per poder treballar sobre les parts instrumentals des de 6 mesos abans dels concerts. Cada any s’estrena una cantata per a instrumentistes i gran cor.

L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

Entre Magi i Juny, aquesta cantata serà cantada per uns 50.000 nens de 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària en diferents teatres i auditoris, tant de Catalunya com de l’Estat.

 

(Vistes 7, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close