Tous investigat per possible frau
El jutge de l’ Audiència Nacional, Santiago Pedraz, ha citat a declarar com a investigats dimecres que ve dia 22 els responsables legals de Tous i d’Applus Laboratories, per un presumpte delicte de frau i publicitat enganyosa .
El magistrat, a proposta de la fiscalia, considera que hi ha indicis de la comissió d’aquests delictes i es proposen investigar si les peces de joieria amb l’emblemàtica figura de l’osset de la marca manresana poden tenir presumptament un falta de qualitat en la plata utilitzada per a la seva realització i poden contenir un material no metàl·lic.
Segons fonts judicials, l’Audiència s’ha fet càrrec de l’assumpte després d’un informe de la Fiscalia ja que es tracta de milers de joies venudes no només en tot el territori espanyol sinó també a la Unió Europea.
Els fets tenen el seu origen en una denúncia presentada per l’Associació de Consumidors i Usuaris de Joieria de Cordoba (Consujoya) davant la Guàrdia Civil, en detectar que diverses peces que Tous publicitava com d’or de 18 o 24 quirats o argent de primera llei no tenien els requisits mínims de el material que anunciaven.
La Guàrdia civil va realitzar les primeres investigacions amb la compra de diversos objectes d’aquesta marca i els van sotmetre a anàlisis químiques per experts independents llançant un resultat similar en totes les peces: la baixa qualitat del material utilitzat
El despatx d’advocats Sanivo advocats que porta l’acusació en nom de Consujoya ha confirmat a la Cadena SER, la presentació de la denúncia i les primeres citacions per dimecres que ve.