Nou projecte d’horts comunitaris a la Balconada
El Barri de la Balconada de Manresa posarà en funcionament un nou projecte d’horts comunitaris, una oportunitat per donar continuïtat a la funció social dels horts de la casa de la Culla, en els què fins ara eren 8 jubilats qui se’n feien càrrec. Amb aquest nou projecte veïns i veïnes de totes les edats podran optar a fer-se càrrec dels horts de la Culla, amb la finalitat de convertir aquet espai en un lloc de trobada, treball comunitari i cohesió social i intergeneracional per al barri, amb la voluntat d’obrir la congestió dels terrenys destinats a horts a la Culla.
El projecte també contempla oferir formacions obertes al barri i, pel que fa als integrants del nou projecte es crearan dinàmiques de treball i suport mutu, a través d’assemblees i espais de decisió i resolució de conflictes de manera conjunta. Els nous horts comunitaris seran ecològics.
Aquesta iniciativa pretén revitalitzar els horts del barri, tots els veïns poden inscriure’s al projecte, que comptarà amb 16 parcel·les: 8 de 150 metres quadrats i 8 de 80 metres quadrats. El preu serà un import social i assequible. Aquesta iniciativa es posarà en funcionament a l’octubre, moment en què començaran les formacions i es podrà començar a treballar la terra; una de les primeres accions conjuntes que es realitzarà serà la instal·lació d’un nou sistema de reg.
El projecte d’horts comunitaris va néixer a Bogotà, i a les comarques centrals n’hi ha exemples a Moià, Artés i al Barri de les Escodines de Manresa, que compta amb 15 parcel·les des de ja fa cinc anys.
La quinzena de veïns assistents a la presentació del nou projecte del Barri de la Balconada es van mostrar satisfets amb la idea d’implementar l’agricultura ecològica al barri.
El projecte compta amb tres institucions impulsores i col·laboradores: La Fundació Aigües de Manresa- Junta de la Sèquia, que gestiona la Casa de la Culla des de fa 3 anys; el Pla de desenvolupament Comunitari de la Balconada, un servei de la regidoria de barris de l’Ajuntament de Manresa i el Punt Òmnia de la Balconada.