Manresa dona el tret de sortida a l’any ignasià amb acrobàcies i cultura popular
Ho va fer en un acte on hi va assistir el president de la Generalitat, Pere Aragonés, la presidenta del Parlament, Laura Borràs i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín.
Aragonés va aprofitar l’any ignasià per donar un missatge de projecció per a la ciutat. Ho ha fet en el moment en el qual Manresa ha arrencat els actes de commemoració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat. En l’acte no hi ha faltat el foc amb Xàldiga i els castells dels Tirallongues. Prèviament, en l’acte d’obertura institucional, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha destacat “l’oportunitat” que suposa per a la ciutat l’efemèride. “És una oportunitat per obrir i projectar Manresa al món. Quasi una dècada després que l’Ajuntament de Manresa anunciés la celebració dels 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a la capital del Bages. Per la seva banda, Marc Aloy, assegurava que és un punt on la ciutat de Manresa comença a arrencar.
Un dels plats forta ha sigut el ball de L’Àliga de Manresa, originària del segle XVI. Ho ha fet amb un ball, davant de les autoritats i d’una plaça Major plena de gom a gom. Després ha sigut el torn de la companyia de dansa aèria Sacude que, acompanyats de la cultura popular de Xàldiga i els Tirallongues, ha deixat bocabadat al públic.
Manresa 2022 inclourà, durant l’any, més de 40 accions i 100 activitats, que estaran distribuïdes en set eixos temàtics: Espiritualitat i Pensament; De Manresa al Món; Educació; Cultura i Art; Música i Festa; Joventut, i Esport.
També destaca el fòrum internacional de debat interreligiós i algunes accions que busquen enfortir la connexió entre el País Basc i Catalunya, inici i final del Camí Ignasià.
Durant l’any també hi hauran actuacions culturals i musicals, com ara la cantant israeliana Noa, l’Orfeón Donostiarra, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, Sílvia Pérez Cruz, Love Of Lesbian, Ramon Mirabet, Carles Cases, Manel Camp, l’Escolania de Montserrat o Jordi Savall, entre altres.