L’Aula Integral de Suport: una eina per evitar que joves amb trastorn mental acabin expulsats de l’escola ordinària

L’Aula Integral de Suport (AIS) és un recurs educatiu i terapèutic singular que té com a objectiu proporcionar, de forma temporal, una atenció integral i intensiva a infants i joves amb trastorns mentals. Malgrat haver-hi algunes aules pilot amb anterioritat, l’any 2019 va ser quan aquest recurs es va implantar a tot Catalunya per l’augment de casos i en aquests moments n’hi ha una quarantena arreu del país. El recurs s’adreça a infants i joves que van dels 6 als 16 anys i poden estar-hi un màxim de dos anys. El repte és proporcionar als alumnes un equilibri suficient per tornar a les aules ordinàries.
Aquest és el tercer curs que l’Escola d’Educació Especial Jeroni Moragues de Santpedor ofereix el servei d’Aula Integral de Suport.
Un dels objectius d’aquestes aules de suport és canviar la mirada cap a l’alumne.
Aquestes aules suposen un recurs molt important per a nens i joves amb trastorns greus de conducta, ja que són una via per evitar el fracàs escolar.
L’Eva Gelabert és la mare d’en Ricard, un nen de 13 anys diagnosticat amb TDAH i els síndromes d’Asperger i Tourette, usuari de l’Aula de Suport de l’Escola d’Eduació Especial Jeroni Moragues.
La mare d’en Ricard celebra que l’AIS li hagi donat les eines necessàries per poder tirar endavant. Assegura que ara, el Ricard, és capaç d’identificar què li passa i trobar petits recursos per gestionar les emocions.

(Vistes 91, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close