“Ballar amb el silenci”, el llibre d’una ballarina sorda de Berga
Quan tenia 3 anys, a la Rosanna li van administrar un antibiòtic per una meningitis tuberculosa que la va deixar sorda. Perdre la capacitat auditiva al 100% NO ha estat un impediment per la berguedana per convertir-se en ballarina i arribar aquest 2020 a ser campiona d’Espanya en 10 balls.
De dilluns a dissabte, baixa de Berga a l’escola Swing de Manresa per assajar. Al no comptar amb l’oïda, són el tacte i la vista els sentits que la Rosanna fa servir gràcies al suport del Joan, la seva parella sentimental i a la pista de ball, amb qui aconsegueix agafar el ritme.
Ella no hi sent gens però no és muda. Des de petita, gràcies al Centre de reeducació auditiva i logopèdica ARANS de Manresa, va aprendre, entre d’altres, a llegir els llavis i es pot comunicar perfectament. Per ajudar a persones que puguin viure una situació similar, ha escrit un llibre autobiogràfic ‘Ballar amb el silenci’, amb pròleg de Mari Pau Huguet.
El ball s’ha convertit en part de la vida de’n Joan i la Rosanna havent-se convertit en professionals. La passió per aquest art els va començar a Berga, en el marc dels balls socials que es feien a la ciutat.