Isidre Gavín participa a la taula de treball del Partit Demòcrata del Bages per tractar el dèficit en infraestructures
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín i el director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni, van participar dissabte al matí a la Jornada de treball organitzada pel Partit Demòcrata del Bages, amb l’objectiu de tractar els dèficits i les mancances que pateix la comarca en infraestructures des de fa anys.
Alcaldes, regidors i regidores, consellers i conselleres comarcals, associats i simpatitzants del Partit Demòcrata del Bages van participar a la jornada en què els assistents van poder conèixer les mesures que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha pres fins a dia d’avui, i quins projectes ja s’ha pressupostat per tal de fer front als dèficits en infraestructures que pateix el territori.
La línia R4 va ser protagonista de la jornada, just el dia en què feia un any del xoc frontal entre dos trens a la línia R4, al terme municipal de Castellgalí. Els assistents van posar damunt la taula els dèficits en seguretat a la línia, i la necessitat d’escurçar el temps de trajecte i ampliar freqüències també de Renfe com FGC.
La C-55 és una de les altres preocupacions del territori en quant a infraestructures, els assistents a la jornada van demanar millores en aquesta via, que es veu col·lapsada en hores puntes i van reclamar actuacions concretes en els trams de Sant Vicenç de Castellet a Manresa, i també en el tram que uneix Cardona i la capital del Bages. Un altre dels grans reclams de la jornada va ser el cost elevat de la C-16 per als bagencs, ja que aquesta és una de les vies més cares de l’Estat. Ampliar-ne les bonificacions, prioritzant que sen beneficiï qui més ús en fa, la població bagenca, i millorar-ne els seus enllaços són alguns dels temes que es va posar damunt la taula en la jornada de treball de dissabte que va servir també per acostar la política al territori.