El Govern ha decidit decretar un confinament nocturn entre la una de la matinada i les sis del matí en 158 municipis
Només 8 poblacions de la Catalunya central es troben entre les que hauran de respectar el cobrefoc a partir d’aquest cap de setmana i durant set dies prorrogables, sempre el quan la justícia ho autoritzi.
El Govern ha decidit decretar un confinament nocturn entre la una de la matinada i les sis del matí en 158 municipis. La mesura afecta els municipis de més de 5.000 habitants amb una incidència acumulada igual o superior als 400 casos diagnosticats per cada 100.000 habitants en els darrers set dies o bé aquells rodejats per altres municipis amb aquests índexs.
A la Catalunya central només es troben en aquest cas les poblacions de Sant Fruitós de Bages, Moià, Navàs, Súria, Solsona,
Vilanova del Camí, Masquefa i Centelles.
El cobrefoc, o toc de queda, serà complementari a les mesures ja anunciades aquesta setmana perquè l’activitat reglada acabi a les 00.30 h, els esdeveniments es facin amb públic assegut i les reunions es limitin a un màxim de deu persones.
El Govern, ha indicat, treballarà conjuntament amb els municipis afectats i estarà al costat d’altres que es puguin veure afectats en el futur. A més, ha promès acompanyar-los en el compliment de la mesura. La previsió de l’executiu és fer-ho principalment a partir dels dispositius dels Mossos d’Esquadra i les policies locals.