Continuen creixent els casos de Covid al Bages
Continuen creixent els casos diagnosticats de Covid a la comarca del Bages. Les dades aportades pel Departament de Salut deixen palès, un dia més, un nou rècord de casos Covid: 3.522 nous casos al Bages en tant sols una setmana.
I, òbviament, aquestes dades tenen conseqüència en els centres sanitaris. A data d’avui, l’hospital de referència de la comarca, l’Hospital Sant Joan de déu de Manresa, de la fundació althaia, compta amb 71 pacients ingressats per Covid, dels quals 14 estan a la UCI. Això sí, dels 14 pacients crítics, el 70% no estan vacunats.
I és que al novembre, la Fundació Althaia va inaugurar un nou espai polivalent transformable en UCI que compta amb 8 lllits.
Amb tot, el personal sanitari adverteix que cal continuar molt alerta, ja que està demostrat que la variant Òmicron també afecta fins el punt d’haver d’entrar a la UCI. Això sí, els pacients estan menys dies ingressats.
La situació ha obligat a desprogramar quiròfans i consultes externes.
Pel que fa a l’Hospital de Sant Andreu, a dia d’avui hi ha 31persones ingressades a la Unitat COVID.