El Consell de Ministres va aprovar divendres licitar la instal·lació del sistema de seguretat ERTMS a les línies R4 i R2 de Rodalies
Cal recordar que aquest sistema havia estat exigit pel sindicat de maquinistes com a condició per tornar a reprendre la circulació de l’R4 després del darrer sinistre a Castellgalí, on va perdre la vida la maquinista pel xoc de dos trens.
El valor estimat del contracte ascendeix a 98 milions d’euros (sense IVA) i el termini d’execució estimat és de 72 mesos, dels quals 24 corresponen a l’execució de les obres i els altres 48 mesos al manteniment de les futures instal·lacions.
Segons Foment ,l’actuació permetrà modernitzar la xarxa, ja que el sistema ERTMS (Sistema de Gestió de Trànsit Ferroviari Europeu), l’utilitzat en les línies d’alta velocitat, millora de forma significativa les prestacions d’explotació i les condicions de fiabilitat, qualitat i eficàcia global del servei. A més, permet augmentar substancialment la capacitat de transport del sistema en reduir-se els intervals entre els trens en circulació i la disminució dels costos d’explotació.
Entre les millores que inclou la inversió hi ha enclavaments electrònics, sistemes de bloqueig, circuits de via, telecomandament centralitzat, el propi equipament ERTMS i les telecomunicacions fixes.
També es farà una modernització “integral” de les instal·lacions de senyalització i de protecció del tren amb la implantació d’enclavaments electrònics a les estacions i trajectes del tram Manresa-Terrassa