Usuaris de les línies de Monbus exigeixen als partits un règim sancionador per garantir la seguretat del servei
Diverses plataformes d’usuaris de les línies d’autobús operades per Hispano-Igualadina, de Monbus, com la que connecta Manresa amb Barcelona, han demanat aquest dimecres als partits polítics la creació d’un règim sancionador per garantir la seguretat i qualitat del servei. La petició ha tingut lloc al Parlament, on representants de la plataforma Bus Manresa Barcelona i del col·lectiu Expulsem Monbus, acompanyats de treballadors i sindicalistes de la companyia, s’han reunit amb diputats del PSC, ERC, Junts, PP i Comuns.
La trobada es produeix dos dies després que el Departament de Territori confirmés l’adjudicació de la concessió del corredor Manresa-Olesa de Montserrat-Barcelona a Monbus per un període de quatre anys. La decisió ha generat malestar entre els usuaris, que fa temps denuncien deficiències constants en el servei i que, a més, recorden que l’empresa acumula dos expedients sancionadors oberts per part de la Generalitat.
Durant la reunió, els representants sindicals han traslladat als grups parlamentaris les dificultats que pateix la plantilla i que afecten el servei, denunciant “problemes recurrents en les línies operades per Monbus”. Ara els diputats s’han compromès a analitzar la situació.
Tot i les crítiques, Monbus ha estat l’empresa amb millor puntuació entre les tres que es van presentar al concurs. El nou contracte inclou la línia exprés e22 (Manresa-Barcelona), la línia exprés e23 (Monistrol i Olesa fins a Barcelona) i la línia convencional amb diverses parades entre Manresa i la capital catalana. L’adjudicació comporta un increment del 46% en l’oferta global d’expedicions, i un augment del 70% en les línies exprés.
Els usuaris esperen que la nova concessió impliqui no només més freqüències, sinó també una millora real i tangible del servei.