Territori estudia sis alternatives de desdoblament per a la C-55
Territori es va reunir amb alcaldes del Bages per explicar-los l’estratègia del desdoblament de la C-55. A finals de mes, presentaran un estudi amb sis alternatives, on analitzaran els costos del desdoblament.
L’estratègia del Govern de la Generalitat en relació al desdoblament de la C-55 entre Manresa i l’enllaç amb la C-58. Això és el que han presentat el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal i el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat a alcaldes de la comarca del Bages.
Territori, té previst presentar a finals de maig un estudi.
Aquest document, analitzaria els costos i el benefici
Nadal i Prat també han explicat que Govern treballa perquè la C-55 entre Manresa i Callús ja sigui un 2+1. Aquesta actuació està dividida en dues fases, de Manresa a Sant Joan de Vilatorrada, que ja està licitada i de Sant Joan de Vilatorrada fins a Callús, que properament es licitarà. Tot plegat, es durà a terme entre el 2028 i el 2030, amb l’arribada del 2+1 a Súria i tenen un pressupost de 23 milions d’euros.
En una segona fase es completaria el 2+1 des de Súria fins a Solsona, prevista pel 2030-2040 i que suposaria un cost de 42 milions d’euros.