L’ocupació de places hoteleres a la Catalunya Central
Les comarques del Bages, el Berguedà i el Moianès són les què han tingut més creixement en l’ocupació de places hoteleres aquest mes d’agost. Igualment, el resultat és satisfactori pel què fa a les places de càmping.
Per contra però, el turisme rural és l’única tipologia que ha experimentat pèrdues en l’ocupació d’aquest més, sent la comarca d’Osona l’única que ha experimentat un creixement.
Són dades de l’Enquesta Flaix d’ocupació turística del mes d’agost als allotjaments de l’Entorn de Barcelona, duta a terme pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona.
Per al Consell Comarcal del Bages, aquestes dades, que són de referència, reflecteixen que l’evolució de la comarca és positiva:
Malgrat tot, les dades són valorades de manera molt positiva des del Bages, i es pensa que encara hi ha molt potencial per créixer.
El creixement de l’ocupació de places hoteleres ha estat el més alt a la comarca del Bages, una dada molt positiva tenint en compte que són xifres de l’agost, en una comarca que acostuma a tenir una ocupació bàsicament de professionals, i per tant, no en els mesos estivals.
Al Bages la segueixen en increment d’ocupació de places hoteleres el Berguedà i el Moianès, totes elles comarques d’interior amb poc pes sobre el total de places de l’entorn, pel que fa al sector hoteler.
Però pel què fa a cases rurals, totes les comarques han registrat decreixements interanuals, exceptuant Osona, amb un creixement respecte l’agost de l’any anterior. Aquesta dada és rellevant pel pes que representa Osona sobre el total de places de turisme rural, ja que és la segona comarca en volum de places. Pel que fa als decreixements interanuals, destaca la disminució del Moianès i del Bages.