Fins a 8 persones del Bages podrien haver de viatjar de Madrid per a participar en el judici pel procés al tribunal Suprem
Les defenses dels nou presos polítics ja han presentat sengles escrits de defensa al Tribunal Suprem espanyol. En elles es pot saber el to general combatiu dels escrits de defensa, pensant en un judici que tots consideren que és polític, i quins són els testimonis que proposen els diferents advocats.
El més contundent, probablement, és el de Cuixart, que acusa l’estat espanyol de nombroses vulneracions de drets fonamentals. En aquesta és en la què el Bages pot tenir un paper més destacat.
L’advocada de Cuixart, Marina Roig diu que les seves peticions de testimonis van dirigides a demostrar que el que va fer Cuixart els mesos anteriors a l’1-O i durant aquells dies va ser exercir aquests drets democràtics. A més, cal desmuntar la idea que durant el referèndum només hi va haver guàrdies civils ferits.
Per això, des del Col·legi d’advocats de Manresa s’aporten vídeos dels fets a Callús, Fonollosa, Sant Joan, i Castellgalí, i els informes mèdics de les persones que van resultar lesionades.
I és aquí on intervenen 4 advocats bagencs i 4 testimonis de la brutalitat policial del dia 1 d’octubre, entre els quals l’alcalde de Callús, Joan Badia, i el regidor de cultura de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Pesarrodona.
L’advocada de Cuixart, Marina Roig, creu que el seu client no serà jutjat per la seva actuació com a persona física, sinó com a líder d’una entitat civil, Òmnium Cultural.
La resta d’advocats defensors també podrien tenir testimonis bagencs, però seria en un marc més ampli, com a membres d’una entitat nacional, com per exemple l’ANC.