El govern municipal de Marc Aloy nega irregularitats en el procediment per escollir l’empresa encarregada de museïtzar el museu del Barroc de Catalunya
Davant de les crítiques de tots els partits polítics que reclamen transparència al govern municipal per les presumptes irregularitats pel que fa al concurs de museïtzació del museu del Barroc de Catalunya, aquesta tarda el govern de Manresa ha emès un comunicat per manifestar que el procés ha seguit de manera escrupolosa tots els procediments legals establerts.
De fet, tal com l’alcalde Marc Aloy va explicar fa uns dies al programa Barra Lliure de Canal Taronja Central, ara que Transversal, ha fet una denúncia, el mes prudent és esperar la decisió que prendran els tribunals.
En quant al procediment del concurs per la museografia, des de l’ajuntament aclareixen que s’hi van presentar 14 empreses, quatre de les quals (((entre elles Transversal))), van passar a la segona volta. Un cop escollides les 4 empreses es va obrir un període per fer al·legacions i cap d’elles en va fer.
No va ser fins la segona fase, quan Transversal NO VA SER escollida, que aquesta empresa cultural va començar a qüestionar la primera volta del concurs, que no havia rebut al·lagacions en el termini establert.
Pel que fa als documents que suposadament, una de les empreses hauria presentat fora de temps, des del consistori municipal argumenten que son uns documents que es van requerir en la primera volta a l’empresa Playmedia a tall d’aclariment. Una manera de procedir, que asseguren està dins la legalitat i que és habitual en aquest tipus de concursos.
És amb tots aquests arguments que el govern de Manresa veu el concurs del museu del barroc com un instrument per generar un estat d’opinió advers en plena campanya electoral.