El dia 27 de gener comencen les obres que transformaran el carrer Guimerà
D’aquí a una setmana, el dilluns dia 27 es donarà el tret de sortida a les obres que han de transformar per complet el carrer Guimerà de Manresa. L’actuació començarà amb la urbanització del tram entre Neus Català i el Carrer Carrió. És la primera d’un total de quatre fases escalonades que acabaran amb les obres el novembre del 2026. El cost total de les obres serà 4.7 milions d’euros.
El tram entre la plaça Neus Català i el carrer Carrió quedarà tallat al trànsit a partir del dilluns dia 27 de gener. Els vehicles tampoc podran circular pel lateral dret en sentit baixada del segon tram del Passeig.
Les obres, que duraran tres mesos, permetran urbanitzar la calçada central i ampliar les voreres on també s’hi plantaran arbres.
L’inci de les obres al Guimerà conviurà amb el treballs que actualment s’estan realitzant al carrer cardenal Lluch. Un cop acabada aquesta intervenció, es preveu que durant la tardor del 2025 entrin en funcionament les línies de bus modificades i que deixaran de passar pel carrer Guimerà.
Pel que fa a la resta de fases, la segona afectarà a partir d’aquest mes d’abril i fins la tardor els carrers Carrió, Bruc, Sant Joan Baptista de la Salle i Muralla. La tercera fase i la quarta fase acabaran de reformar els trams pendents.
L’Ajuntament preveu que el novembre del 2026, després d’un any i mig d’obres, el principal eix comercial de la ciutat tingui aquest aspecte.
Aquest és un dels principals projectes de l’actual mandat de l’alcalde Marc Aloy però que va néixer l’any 2021 gràcies a un procés participatiu on hi han intervingut comerciants i veïns.