El Consell de les Persones Grans del Bages denuncia l’empitjorament del servei ofert per les entitats bancàries al territori
El Consell de les Persones Grans del Bages denuncia l’empitjorament del servei ofert per les entitats bancàries al territori, una situació agreujada durant els darrers anys. En el marc de la darrera Assemblea del Consell de les Persones Grans, celebrada aquest mes de març de manera telemàtica, s’ha aprovat una carta en què es posa de manifest la deshumanització de l’atenció a aquest col·lectiu i es reclama que les entitats bancàries facilitin una atenció personalitzada.
La carta Denúncia i peticions de millora del servei bancari demana que l’atenció personalitzada a les persones grans que ho necessitin es mantingui durant tot l’horari en què les oficines obren i que es regularitzi una normativa més justa i solidària i que es doni servei als veïns i veïnes dels municipis que s’han quedat sense sucursal bancària.
Aquesta denúncia s’emmarca en la campanya Tracta’m Bé, que contribueix a la sensibilització i foment del bon tracte.
La carta s’adreça a les direccions generals dels bancs, al Banc d’Espanya i a l’Associació Espanyola de Banca i a les administracions públiques, entre les quals la Generalitat, el Parlament de Catalunya, el Govern espanyol, els grups parlamentaris i el Congrés dels Diputats. L’escrit també es farà arribar al Síndic de Greuges i el Defensor del Pueblo. En paral·lel, ha començat una campanya per recollir el màxim nombre d’adhesions possibles i és previst que s’aprovi també en el marc del ple del Consell Comarcal del Bages.