Darrer Ple de l’Ajuntament de Manresa
El Ple de l’Ajuntament de Manresa va celebrar aquest dijous la darrera sessió d’aquesta legislatura, i la darrera per alguns regidors, que ja saben que no repetiran.
Per això va ser una sessió especial que, això sí, va començar amb un minut de silenci en record de la darrera víctima de violència masclista a la ciutat.
El plenari també va servir per a aprovar posar-li el nom de plaça Neus Català a l’espai davant de Crist Rei, una decisió que finalment es va prendre per la unanimitat de tots els grups.
La capital del Bages recordarà aquesta supervivent del nazisme i lluitadora contra el feixisme amb una placa que dirà Plaça de Neus Català Pallejà (Els Guiamets, 1915-2019).
Però el moment més emotiu de la tarda va arribar al final, quan es va donar el torn de paraula als regidors que no repetiran al càrrec. Un torn que hauria d’haver començat el regidor no adscrit Miguel Cerezo, que no va poder ser-hi per motius laborals.
Per tant, el primer torn de paraula va ser per al veterà socialista Joaquim Garcia; que tanca 20 anys a l’ajuntament. Van seguir els regidors de Junts Rosa Ortega, Toni Massegú, i Joan Calmet, el republicans David Aaron López i Cristina Cruz, i va tancar Valentí Junyent, de Junts, i alcalde de Manresa durant 9 anys.
La tarda va acabar amb una foto de tots els regidors presents a les escales de l’Ajuntament de Manresa