Consum resol el 55% de les reclamacions a la Catalunya Central el 2023
Aquest matí a Manresa s’ha fet balanç de les actuacions dutes per l’Agència Catalana del Consum durant l’any 2023 a la Catalunya central. Aquesta agència ha va atendre durant l’any passat mes de 6 MIL consultes i reclamacions relacionades amb el subministrament elèctric, els serveis de telecomunicacions i la compra de productes.
El 55% de les reclamacions gestionades el 2023 a la Catalunya Central per l’Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Treball, s’han resolt per la via de la mediació o l’arbitratge. Aquesta és una de les dades destacades de les actuacions dutes a terme per Consum a les comarques centrals
Pel que fa als motius que han generat mes consultes i reclamacions han estat principalment, les incidències relacionades amb el subministrament elèctric, els servei de telecomunicacions i la compra de productes.
Pel que fa a les denúncies presentades per la ciutadana, aquestes s’han duplicat, i el motiu principal: la vulneració dels drets lingüístics dels consumidors.
De fet, l’any 2023, les denúncies a les comarques centrals per incompliments de la norma de consum van augmentar un 108%. Moltes de les queixes son en el marc d’una compra o d’una contractació.