El conseller Damià Calvet inaugura els allotjaments tutelats per a gent gran aquest divendres
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcalde de Cardona, Ferran Estruch, han inaugurat aquest divendres al matí els nous allotjaments tutelats per a gent gran que l’Ajuntament de Cardona ha posat en marxa al carrer Escassany, en ple centre històric.
Es tracta d’onze allotjaments pensats per a persones majors de 65 anys que mantenen la seva autonomia, però que per circumstàncies socioeconòmiques o sociofamiliars no poden continuar vivint a la seva llar. Vuit són individuals, dos són per a parelles i un es reservarà per casos d’emergència social.
Es tracta d’un model d’habitatge innovador, que proporciona a cada veí un allotjament privat, d’entre 19 i 29 metres quadrats, que compta amb el mínim indispensable per viure-hi i, a més, tota una sèrie d’espais que són compartits, com la bugaderia, el magatzem, els trasters i la sala d’estar de la planta superior, entre altres. Comptaran amb el suport del Servei d’Atenció Domiciliària per tal d’atendre necessitats com control de medicació, de salut o petites cures, entre d’altres.
Els habitatges es van començar a concebre ara fa 9 anys, pel què les autoritats han demanat disculpes pel retard en fer-los realitat.
Els residents pagaran un preu de lloguer social que està estipulat per la Generalitat i que dependrà del número de metres quadrats de cada allotjament. També s’hauran de fer càrrec de les factures de subministraments bàsics.