Andoni Ortuzar, president del PNB, convidat del Forum Montserrat
Andoni Ortuzar, president del PNB va ser el convidat del Forum Montserrat que es va portar a terme aquest 22 de febrer de 2024 a l’Hostal Abat Cisneros de Montserrat. L’amfitrió, el president de GCT Plus, Ferran Debant amb la col.laboració de La Xarxa va rebre al convidat que va venir acompanyat del secretari general de Junts, Jordi Turull; el diputat Jordi Batet i la presidenta de l’Associació catalana de municipis, Meritxell Budó així com un gruix important d’empresaris vinguts d’arreu de Catalunya i també del Pais Basc. Temes importants com la reforma laboral o la situación actual de dos partits com Junts i PNB es van posar sobre la taula en aquesta trobada.
El prior de l’abadia, Pare Bernat Juliol va rebre als convidats que van fer una àmplia visita a les estances del Monestir. Després van escoltar a l’Escolania amb la Salve i el Virolai i posteriormente, es va portar a terme un dinar presidit pel pare abat de Montserrat, Manel Gasch qui va explicar el Mil.lenari del Monestir benedictí.
Ortuzar va parlar dels paral.lelismes de dos països tan importants com Catalunya i el Pais Basc i va mostrar la seva preocupació, no només per temes que avuie n dia preocupen com la sequera i la pagesia, sino també per lleis que es volen promulgar i que s’ha de consensuar amb molta cura i precissió.
Els empresaris van formular un seguit de preguntes i sobretot, van insistir en que el Pare Abat, expliqués la fórmula i el funcionament d’una comunitat que podría ser la d’una empresa per a arribar a mil anys d’història.