Mercadona estrena el nou model de botiga eficient a Igualada amb una reforma del supermercat
El nou model de botiga eficient de Mercadona ja és una realitat a Igualada. Amb una inversió d’1,6 milions d’euros s’ha reformat el supermercat ubicat a l’Avinguda de Catalunya per reforça l’excel·lència en el servei i optimitzar l’experiència de compra dels clients. A més, la botiga genera un estalvi energètic de fins a un 40% respecte el model que hi havia fins ara.
Els passadissos són més amplis i s’incorporen diferents novetats que completen una atenció específica en cada un dels departaments.El gerent de relacions externes de Mercadona a la província de Barcelona, Carles Mainou, explica que “tenim millores a totes les seccions. A la secció de la carn, per exemple, hem incorporat el punt d’acabat de manera que el client potescollir la safataque més li agrada i allà mateix li acaben de tallar el producte al seu gust. A la zona de xarcuteria també tenim el pernil al tall amb talladors professionals que serveixen el pernil com vulgui el client”.
D’entre les novetats del nou model de botiga eficient de Mercadona a Igualada també destaquen les màquines d’autoservei de suc de taronja: amb un sol clic, el client pot esprémer taronges i emportar-se el suc dins d’una ampolla. D’altra banda, al celler s’han incorporat nous materials com la fusta per les prestatgeries, a la perfumeria hi ha una nova góndola central i panells retroil·luminats i la part del forn és molt més àmplia.
Pel que fa a l’estalvi energètic, el responsable de relacions externes de Mercadona explica que “diem que és una botiga ecoeficient perquè incorpora nous materials com nous aïllaments acústics i tèrmics i nova maquinària i il·luminació LED de forma automatitzada”. D’altra banda, Mercadona aposta per la responsabilitat social tot encarregant el trencadís dels nous punts de venda de la carn i el peix a 28 fundacions i centres ocupacionals on hi treballen 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.
A més de millorar l’experiència de compra i donar més comoditat al client, la reforma de la botiga incorpora diferents avenços dirigits als treballadors amb unes noves caixes. Les caixes també estrenen una pantalla on el client pot veure els productes que se sumen al seu tiquet de compra. Carles Mainou explica que “de caraal treballador s’hanincorporat nous sistemes informàtics que faciliten la feina del dia a dia. Les seccions estan interconnectadesi quan un producte passa per caixa es descompta, automàticament, de l’estoc de la botiga. També hem aconseguit millorar la comoditat dels treballadors de lalínea decaixa. Amb estudis de biomecànica hem aconseguit millorar l’ergonomia del treballador amb una nova caixa que elimina el gir que havia de fer i ara està, en tot moment, de cara al client. Amb això eliminem sobreesforços i millorem la salut del treballador”.
L’establiment de Mercadona a Igualada, ubicat al carrer de Lecco, ha sigut el primer de l’Anoia a incorporar el nou model de botiga eficient de la companyia. Al seu aparcament també s’han instal·lat cinc places de pàrquing per cotxes elèctrics amb carregadors gratuïts. En els propers mesos està previst que es reformin les botigues de Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui tot seguint els mateixos criteris d’eficiència, comoditat i responsabilitat social.