Investiguen el Gat Fer a Montesquiu
El Grup de recerca de Carnívors de Catalunya i la fundació Barcelona Zoo han posat en marxa un projecte per fer seguiment del Gat Fer, o Gat Salvatge, l’únic felí salvatge autòcton de Catalunya. Aquesta espècie és una de les grans desconegudes dels nostres boscos i al Parc de Montesquiu ha començat un projecte per descobrir-ne més coses.
Durant les properes setmanes desplegaran més de 200 càmeres de trampeig fotogràfic i es recolliran mostres orgàniques per analitzar la genètica d’aquests animals, i veure fins a quin punt s’han mantingut salvatges o si s’han creuat amb animals domèstics. També estudiaran el seu comportament i la seva distribució territorial, que fins ara és un misteri. A Montesquiu, ja han detectat el Gat Fer a quatre estacions fotogràfiques diferents.
Les nits d’hivern i la primavera son els millors moments per estudiar aquest mamífer. Aquest projecte ha de servir per donar-lo més a conèixer, ja que és una espècie protegida. Fa uns anys es creia que només n’hi havia al pirineu, però durant els últims anys s’ha anat detectant al nord d’Osona i fins i tot al Montseny.