Pluja a la visita per la Manresa de la memoria histórica
Una quarantena de persones hi van prendre part
La pluja de diumenge al matí va aigualir la visita guiada organitzada per l’Ajuntament de Manresa i l’Associació Memòria i Història de Manresa, per diferents espais de la ciutat relacionats amb la memòria histórica.
La Plaça Sant Domènec era el punt de trobada de la visita, que es va haver de traslladar a l’Espai 1522, degut a la pluja. Els membres de l’Associació Memòria i Història de Manresa Joaquim Aloy, Jordi Pons i Oriol Luján van explicar les característiques i el simbolisme d’espais com el refugi de guerra del Grup Escolar Renaixença, el Casino, l’Institut Lluís de Peguera, així com les trajectòries d’alguns dels deportats manresans que tenen la seva placa stolperstein davant del domicili on vivien abans de la guerra.
Una quarantena de persones van participar en la visita, en la que també es va donar a conéixer un nou fulletó que pretén posar en valor els Espais de Memòria de la ciutat, pel sentit que tenen i el valor que aporten per la restitució de la dignitat històrica i per l’educació en la llibertat, el respecte als drets de les persones i en els valors que fonamenten la societat democràtica.