El Col·legi d’arquitectes de Manresa proposa soterrar les vies del tren de Renfe i fer un gran parc a la llera del Cardener

Traslladaria l’estació del Nord a la zona del Congost com preveu el POUM i mantindria l’edifici actual per a serveis i hi faria arribar un tramvia per enllaçar amb la nova estació.
Amb l’objectiu de promoure debat ciutadà i qui sap si algun compromís d’alguna administració per tal d’estudiar-ho seriosament, la delegació Bages-Berguedà del Col·legi d’Arquitectes proposa un projecte agosarat perquè Manresa recuperi l’entorn del Cardener com a espai verd. La proposta passaria per suprimir la barrera física de les actuals platges de vies ja que el trasllat de la nova estació de Renfe prevista al Nou Congost i que possibilita la reconversió de l’actual estació , deixant una sola via de connexió a manera de tramvia entres les dues estacions. Es tracta de promoure debat i veure les possibilitats que hi ha per generar aquest parc a ambdues bandes del riu. La proposta segueix el concepte de recuperació dels cursos fluvials, les vies blaves i es podria dotar de continguts d’oci, culturals i de restauració. Ho han explicat aquest dilluns els arquitectes, Enric Masana, Claudina Relat i Joan Ribera:
El projecte és tècnicament viable, segons els arquitectes manresans i econòmicament el túnel tindria un cost d’uns 18 milions d’euros. A més el parc fluvial resultant relliga el patrimoni industrial de la Fàbrica Blanca, la Vermella i la dels Polvorers l’antiga estació de Renfe, generant un conjunt d’equipaments públics o privats articulats entre ells.
Els arquitectes diuen que cal recuperar el riu actiu patrimonial , i obrir la ciutat cap a les activitats que al seu voltant s’hi generin, omplint el parc fluvial de continguts i activitats per fer-lo tan atractiu o més que l’actual Parc de l’Agulla.

(Vistes 760, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close