El ple declara Felip VI persona no grata
Des d’aquest dijous al vespre el monarca Felip VI és persona non grata a la ciutat de Manresa. Així ho va decidir el ple municipal del consistori manresà i per àmplia majoria. Com era d’esperar CDC, ERC, CUP i Democràcia Municipal van votar-hi a favor, el PSC i Ciutadans en contra, i el regidor no adscrit Miquel Davins es va abstenir.
L’ANC, fent ús del reglament de participació ciutadana va intervenir en el ple de la mà, d’Eudald Camprubí, i va defensar aquesta declaració, primer demanant als membres del consistori si es consideraven súbdits o vasalls. Camprubí va criticar la declaració del monarca del 3 d’octubre de l’any passat quan no va condemnar les càrregues policials
Aquest va ser un argument recurrent en la participació dels diferents partits que defensaven la moció el fet que el monarca no condemnés les càrregues policials de l’1 d’octubre, a l’igual que es va demanar l’alliberament dels presos polítics i l’arxivament de totes les causes del procés.
Ciutadans i el PSC van votar en contra de la moció. La formació taroja argumentava, entre d’altres, en què beneficiava a la ciutat de Manresa l’aprovació d’aquesta moció.
Per la seva banda, el PSC, assenyalava, entre d’altres punts, que textos com aquests no contribuïen a refer la convivència.
L’aprovació de la moció va acabar amb un llarg aplaudiment per part del públic que aquest dijous omplia el saló de sessions de l’Ajuntament de Manresa, qui va mostrar fotografies de Felip VI cap per avall. Van sortir també lluint un quadre del monarca, també cap per avall