La Telemedicina a la Catalunya Central ha reduït les esperes i derivacions des que es va implantar fa catorze anys

La Telemedicina ha reduït les llistes d’espera i les derivacions a especialistes des dels seus inicis al 2007. Aquest model d’atenció sanitària es va implantar a l’Anoia amb la teledermatologia fa 14 anys. Des d’aleshores, aquesta tecnologia de diagnòstic i tractament a distància s’ha estès per la Catalunya Central i s’ha anat ampliant.

En un anàlisi recent sobre el funcionament de la Telemedicina, la directora del Servei d’Atenció Primària del Bages-Berguedà-Moianès, Elisabet Descals i el cap de la Unitat de
Recerca i Innovació de l’ICS a la Catalunya Central, Josep Vidal, recullen que de 2011 a 2019 s’han fet més de 52.000 visites de telemedicina. xifra que representa que s’han pogut resoldre
un 79% de les consultes des de l’atenció primària sense que els pacients s’haguessin de desplaçar, ni que se’ls hagués de derivar a un especialista hospitalari.

L’objectiu de la telemedicina és poder oferir una atenció especialitzada mitjançant una plataforma de comunicació electrònica segura, que permet intercanviar informació clínica entre
l’atenció primària i l’atenció hospitalària sense la necessitat de fer una visita presencial.

La implantació de la Telemedecina s’ha accelerat a causa de la pandèmia. En aquests moments es tramiten baixes mèdiques de manera ràpida i recentment s’han instaurat les altes automàtiques per causa de Covid-19 de manera automatitzada als 7 dies, si el pacient no demana el contrari.

(Vistes 24, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close