La cambra de Comerç de Manresa valora les noves mesures de l’autopista C-16

La decisió del TSJC donant la raó a la Generalitat en l’aplicació dels descomptes a la C-16 ha fet que algunes veus al bages ja s’aixequessin demanant que la Generalitat s’atreveixi a més, i encara faci que el pas pels peatges sigui menys gravós per al territori.
La resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya donant la raó a la Generalitat en l’aplicació dels descomptes a l’autopista C-16 al Bages fa que el territori es comenci a plantejar anar més enllà.
Pere Casals, president de la Cambra de Comerç de Manresa i membre del Consorci Viari de la Catalunya central, creu que ara el Govern català té una porta oberta per a anar més enllà, i plantejar-se, fins i tot, la gratuïtat intersetmanal en certs àmbits.
Tot i que encara queda camí al recurs, l’alt tribunal català va confirmar la legitimació de la Generalitat per a modificar la concessió i aprovar un sistema de descomptes per als usuaris al tram que uneix Terrassa i Manresa per millorar la mobilitat i l’eficiència del corredor a l’entorn de Manresa i per a la descongestió de la C-55.
En aquest sentit, segons Casals, s’han de prendre mesures per a assegurar fer el traspàs de vehicles de la C-55 cap a l’autopista, cosa que s’ha produït amb les mesures ara existents, però que és molt petit. Per tot plegat, per a l’empresariat això no millora res, ja que el problema no és només moure persones, si no també mercaderies cap a ara metropolitana.
Per això, des de la Cambra demanen seguir avançant cap a l’objectiu final, que seria desdoblar c55, ja que les mercaderies mai podran passar per l’autopista.
En aquest sentit, al ple de l’Ajuntament de Manresa d’aquest dijous es debatrà una moció impulsada per Primàries Manresa i la Plataforma No Més Morts C-55 amb l’objectiu d’exigir solucions als greus problemes que pateix la comarca.
En aquest sentit, s’insta a la Generalitat de Catalunya a posar en licitació els tres projectes de desdoblament de la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Manresa, o si més no que, com acte de bona voluntat, es licitin i comencin de forma immediata les obres del primer dels projectes amb un cost de 13 M€, corresponent al tram de Castellbell a Sant Vicenç de Castellet.
La moció també denuncia la desinversió històrica que s’ha aplicat a la línia 4 de Rodalies i que ha portat a una degradació de la infraestructura.

 

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

Accepto

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close