Berga acull per quart any el Fòrum de Joves Talents de Catalunya

La trobada dels millors estudiants dels Instituts de Catalunya per promoure els estudis de ciència i tecnologia entre els joves

Organitzat per l’Exploratori de Recursos de la Natura del Berguedà, del qual formen part entre altres la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat de Barcelona, el Fòrum està organitzat en diferents taules de treball que desenvolupen un tema científic relacionat amb el Medi Ambient. 40 joves, 4 per cadascuna de les delegacions territorials del departament d’ensenyament formen part de la trobada. D’aquests la meitat provenen d’alumnes de 4t d’Eso i la resta de 1r de Batxillerat mentre que per sexes aquesta edició son majoria les noies, amb 25 alumnes per 15 nois. Enguany les diferents ponències giren en torn al Nexe entre Natura i Aigua. En total 5 taules de treball format per 8 alumnes cadascuna, analitzaran i proposaran conceptes sobre la temàtica proposada.
A més de les taules de treball i les diferents ponències d’experts i científics, els participants al fòrum de joves talents visitaran la presa de l’embassament de La Baells i les Fonts del Llobregat. L’objectiu és que aprenguin a treballar en equips d’investigació com a part de la seva formació acadèmica
Els participants del Fòrum van poder escoltar les conclusions de les noies participants en el projecte internacional Science Girls que durant 2 anys ha promogut l’exploratori de recursos en coordinació amb altres estudiants de batxillerat de 7 països europeus, per tal d’investigar les causes de la baixa participació de les noies en estudis científics i promoure accions per atraure-les cap a aquestes carreres universitàries. D’entre tots els equips de treball internacional formats per les noies participants del projecte, s’ha elaborat un document en el que detallen els motius per els que les carreres de ciències no son atractives per les noies, entre els que destaquen el poc interès que desperta el sistema educatiu tradicional, massa teòrica i poca pràctica, difícil progressió en el camp científic dominat per homes i que el professorat acostuma a ser avorrit. Per corregir aquesta visió negativa, les noies proposen en el mateix document algunes directrius que a la pràctica suposen un nou paradigma educatiu, atès que es proposa un tipus d’ensenyament obert, més connectat amb l’aplicació real de la ciència, incentiu a la creativitat i participació de l’alumnat en la presa de decisions per estimular la iniciativa de les noies en els projectes de treball, i adaptar aquest ensenyament a la sensibilitat femenina, que es sentin part d’un projecte, que tinguin objectius concrets i que sigui un aprenentatge experimental.

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

Accepto

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close