L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal de l’Anoia ha atès 3.065 consultes

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal de l’Anoia ha atès 3.065 consultes i reclamacions durant l’any 2020, el major nombre de les quals han estat per temes relacionats amb serveis de telecomunicacions, seguides de les de serveis d’electricitat, de gas, de serveis bancaris i d’assegurances. L’Oficina ha tramitat unes 300 reclamacions relacionades amb les restriccions de la pandèmia de Covid-19, com les derivades de la cancel·lació de viatges, de vols o de creuers. Entre els casos que han generat més consultes aquest 2020 hi ha hagut les 200 sobre el tancament de les clíniques Dentix.

Durant aquest 2020, l’OCIC també ha tramitat 369 reclamacions que s’han resolt mitjançant la mediació, de les quals 182 han acabat amb un acord de mediació i 37 han necessitat una sentència arbitral de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. L’import total dels abonaments de les reclamacions que feien una petició econòmica i s’han resolt per mediació ha estat de 79.119,59 euros.

L’OCIC és un organisme d’àmbit comarcal totalment gratuït que ofereix informació i assessorament al consumidor sobre els seus drets, tramitant les queixes, les reclamacions o les denúncies que siguin necessàries. D’altra banda també informa i assessora a les empreses i es realitzen activitats de formació en matèria de consum a empreses i escoles. L’objectiu de l’organisme és garantir els drets dels consumidors i de les empreses, a través de l’assessorament i la formació, actuar perquè les empreses assoleixin els nivells exigibles.

(Visited 7 times, 1 visits today)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close