El Consell Comarcal de l’Anoia presenta el pla estratègic turístic de les Valls de l’Anoia
El Consell Comarcal de l’Anoia ha presentat el Pla Estratègic Turístic de les Valls de l’Anoia, un projecte que té per objectiu potenciar els atractius turístics dels municipis de Cabrera d’Anoia, La Torre de Claramunt, La Pobla de Claramunt, Capellades, Vallbona d’Anoia, Piera, Els Hostalets de Pierola i Masquefa.
La iniciativa sorgeix de la voluntat conjunta de tots aquests municipis i del propi Consell Comarcal de potenciar una àrea on el paisatge, la natura, el patrimoni i la gastronomia poden contribuir a construir una oferta turística de gran atractiu, precisament en un territori on el turisme no ha estat encara desenvolupat com a motor de creixement econòmic.
Amb el suport de la Diputació de Barcelona, s’ha dut a terme una diagnosi per avaluar l’oferta i els recursos disponibles i les seves potencialitats i, a més, per identificar la posició actual i els principals atractius i debilitats del territori. Els aspectes avaluats han estat elements com clima, paisatge i entorn; neteja, seguretat i tranquil·litat; accessibilitat, comerç, gastronomia i allotjaments; varietat d’activitats proposades; patrimoni arqueològic, històric i industrial; o cultura de la col·laboració entre agents privats o entre públics i privats, entre d’altres.
Avui, aquesta zona de l’Anoia està molt poc orientada cap al sector turístic, es tracta d’un sector en fase molt incipient i això es tradueix en mancances com la poca oferta en àmbits majors com l’allotjament, la restauració o l’oferta d’oci i d’activitats. A nivell territorial i de marca, també es constata una manca de sentiment de pertinença al concepte de “Valls de l’Anoia” i una falta d’iniciatives i sinèrgies entre els vuit municipis, malgrat el lligam natural entre tots ells que suposa el curs del riu Anoia.