Vist per sentència el litigi entre Anglada i dos exregidors de l’Ajuntament de Vic
El Jutjat d’Instrucció 3 de Vic ha acollit aquest dilluns el judici que ha de dirimir sobre els fets que van passar a la plaça Major de Vic durant els cinc minuts de silenci amb motiu del rebuig pels dels atemptats de Barcelona i Cambrils del 2017. Instants abans de començar, el regidor Josep Anglada i algunes persones que l’acompanyaven van mostrar cartells amb el símbol de prohibició de mesquites i on es podia llegir “Fora jihadistes de Catalunya”.
Alguns ciutadans van cridar perquè els retiressin i diversos regidors del consistori, entre ells Arnau Martí i Jaume Colomer, es van posar davant per tapar-los. Anglada va voler seguir mostrant el seu cartell i Colomer li va prendre el paper. El llavors regidor de Plataforma Vigatana va intentar recuperar-lo i es van viure moments d’empentes i estira-i-arronsa amb Colomer i Arnau Martí.
Després de les declaracions de tots tres i malgrat l’existència de proves de les lesions patides per Martí, el fiscal només ha apreciat un delicte lleu de lesions per part de Colomer a Anglada i li demana 600 euros.
Per altra banda, els lletrats d’Arnau Martí i de Jaume Colomer han demanat l’absolució dels seus clients. En el cas de Colomer, el seu advocat ha posat de relleu que Anglada no hagi aportat cap informe de lesions del metge. En el cas de la denúncia del cop de puny de Martí a Anglada, pel que ha presentat dos informes del metge, li demana 900 euros de multa per un delicte de lesions lleus i 300 euros més en concepte de responsabilitat civil.