Renfe prova el circuit alternatiu pel macrotall de la R3
Renfe està ultimant el transport alternatiu per carretera del tall de la línia R3 i aquest dijous ha fet una prova amb trajectes d’anada i tornada entre l’estació de Fabra i Puig, a Barcelona, i Centelles, a Osona. D’aquesta manera Renfe pot preveure els retards que hi poden haver.
El portaveu de l’operadora a Catalunya ha recalcat que són 16 mesos d’obres i que ara tenen l’experiència del primer tall, que es va dur a terme entre octubre del 2023 i febrer del 2024.
En aquest sentit, el responsable de Renfe ha explicat que els primers dies del dispositiu serviran per analitzar el dispositiu alternatiu i la capacitat de reacció davant una possible incidència.
Per la seva part, des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, exigeixen coordinació entre autobusos i trens, sobretot després de l’experiència del darrer tall da la línia.
Comajoan ha reclamat que se’ls deixi participar per tots els aspectes que es pugui millorar del dispositiu un cop estigui en marxa i que el dispositiu sigui flexible i es puguin ajustar els horaris.
Durant el tall, tant Fabra i Puig com Centelles serviran de hub, perquè sortiran busos directes i des del municipi osonenc també faran parades a les poblacions afectades. Per una altra part, des de la Garriga hi haurà vehicles cada hora, des de Vic cada 15 minuts i també un nus entre Granollers-Canovelles a Fabra i Puig. Cinc opcions de mobilitat per donar alternativa de transport públic als usuaris.