El Rebost Solidari de Vic es renova
El Rebost Solidari que ofereix un lot bàsic d’aliments per a totes aquelles persones que compleixen amb uns barems econòmics predeterminats, permetrà que l’usuari esculli el producte desitjat segons les seves necessitats amb l’objectiu de donar protagonisme a la persona usuària. Per fer-ho s’establirà un sistema de punts que determinarà la quantitat màxima d’aliments que correspon a cada nucli familiar, fomentant-ne l’autonomia. El nou sistema d’entrega d’aliments es posarà en marxa a partir del mes d’abril.
El servei d’entrega d’aliments facilitarà el triatge d’aliments ubicant-los en prestatgeries de fàcil accés i donarà més valor o menys a un producte en funció de les existències disponibles, sense deixar de garantir l’estoc mínim de productes considerats bàsics.
Biel Barnils, tècnic de la Creu Roja a Osona ha posat en valor el fet que les persones usuàries del sistema d’entrega d’aliments podran triar els productes que s’emporten. Des del Rebot Solidari actualment s’atenen al voltant de les 700 famílies
Des de Creu Roja Osona es fa una crida persones que vulguin ser voluntaris, ja que amb aquest format del Rebost Solidari es calcula que faran falta una cinquantena de voluntaris.