Presentat el congrés BIT
Aquest dimecres al matí s’ha presentat a Vic el congrés BIT 2022, un certamen que parlarà sobre bioeconomia, innovació i tecnologia per a donar un nou impuls al sector primari. A la presentació d’aquest congrés hi ha assistit la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i el Paer en cap de Lleida, Miquel Pueyo, a més de les autoritats locals. El batlle lleidatà hi ha assistit perquè aquest congrés se celebrarà de forma simultània i bianual a les dues ciutats en el marc del Mercat del Ram de Vic i de la Fira de Sant Miquel de Lleida. Anna Erra ha remarcat la importància d’aquesta fira per a la Ciutat i Catalunya.
La consellera Teresa Jordà ha explicat que el seu departament aposta per un model econòmic i un model productiu rural compromès amb l’entorn i el territori, i respectuós amb el medi ambient i amb les necessitats socials.
L’Objectiu d’aquests congressos és posar en valor els productes de la indústria la ramaderia, l’agricultura i el mar, i avançar cap a una economia més circular i d’aprofitament, i no pas de sobreexplotació i generació d’excedents. Tot això per buscar polítiques més sostenibles. Vic i Lleida estan units per un eix transversal que durant molts anys ha servit com a nexe d’unió de dues terres amb un model productiu molt semblant a escales diferents, i el paer lleidatà ha volgut posar en valor la bioeconomia i el nou model.
Des del DARP volen que en el futur es creïn noves oportunitats i necessitats al món agrari, forestal i pesquer per millorar la seva competitivitat i sostenibilitat, amb llocs de treball estables, econòmicament segurs i amb valor afegit, i garantir així un millor equilibri territorial.