Mercadona inverteix 140 milions amb l’Estratègia 6.25 per a reduir els plàstics
Mercadona disposa d’un Sistema de Gestió Ambiental propi i aplica els principis de l’Economia Circular en diversos processos sota la premissa de fer més amb menys impacte. Este esforç es concreta en l’impuls d’una logística sostenible, l’eficiència energètica, la gestió responsable de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.
Estes àrees de treball no són cap novetat per a Mercadona, ja que compta amb nombrosos exemples, com el Pool d’envasos reutilitzables de Logifruit, que fa 25 anys que està en marxa. O el seu model de gestió de residus, gràcies al qual Mercadona dona una segona vida a 220.000 t de cartó i plàstic a l’any (el 100 % dels embalatges que utilitza l’empresa i posteriorment recicla). O l’eliminació de la bossa de plàstic d’un sol ús en la línia de caixes que Mercadona va implantar en 2019, amb la qual cosa queda a disposició de “Els Caps” una bossa de paper reciclable, una bossa de plàstic elaborada amb plàstic reciclat i la cistella de ràfia reutilitzable i feta amb material reciclat que es va implantar fa anys en tota la cadena.
L’ús eficient dels recursos naturals és responsabilitat de tots i per això és fonamental donar una nova vida als residus i evitar que es converteixin en un desaprofitament de matèries primeres molt valuoses. En este sentit, Mercadona està multiplicant els esforços en la reducció de plàstics i la gestió de residus a través de la implantació de l’Estratègia 6.25.