La Filomena deixa neu a Osona i el Moianès
El temporal Filomena ha deixat neu a tot el territori de les comarques d’Osona i el Moianès. La part sud i les cotes més altes han estat les que han rebut més centímetres de neu. Poblacions com Viladrau, Vidrà, Cantonigròs, Collsuspina, l’Estany o Espinelves han superat amb escreix els 20 centímetres de neu. La tempesta va arribar a les nostres comarques i les va escombrar de sud a nord. La C-25 va patir talls ala zona de Coll de Revell fins a la sortida d’Espinelves. Durant unes hores, el tall es va fer extensiu fins a Sant Julià de Vilatorta. La nevada va persistir durant tota la jornada de dissabte, acumulant gruixos importants i comprometent la circulació de vehicles a pràcticament tots els pobles.
Tona i Taradell també van viure un episodi de nevada intensa. De fet, la C-17 també va estar tallada durant una estona a l’alçada de Tona. El servei es va recuperar ràpidament, però la nevada va persistir durant tot el matí de dissabte. Alguns veïns de Tona van reaccionar amb alegria a la nevada i van aprofitar per pujar a l’emblemàtic castell per trobar les millors panoràmiques del poble i la comarca.
On menys es va deixar notar el temporal va ser l’entorn de Manlleu, Torelló, Roda de Ter i les Masies, i Sant Hipòlit i les Masies de Voltregà, amb gruixos molt poc destacables i una pluja persistent que dissabte al matí ja havia desfet la neu.
Al tancament de l’informatiu, podrem veure les millors imatges de la nevada a les nostres comarques.