#etsIMPRESCINDIBLE per donar sang
#etsIMPRESCINDIBLE. Aquest és el lema de la campanya que promou el Banc de Sang i Teixits per contribuir a augmentar les reserves de sang dels hospitals. La sala psicogeriatria de l’Hospital de la Santa Creu ha sigut el lloc escollit per fer aquest acapte de sang del mes d’agost.
Després dels mesos de confinament i d’estat d’alarma, el consum de sang dels hospitals de Catalunya ha augmentat respecte al que és habitual. Per aquesta raó, el Banc de Sang i Teixits ha posat en marxa aquesta campanya.
Per tal de poder garantir les distàncies i mesures de seguretat, no s’han pogut utilitzar els habituals autocars. A més, el donants han hagut de demanar cita prèvia, portar la mascareta i utilitzar el gel hidroalcohòlic a l’entrada.
La ciutat de Vic, des del gener d’aquest any, ja s’acosta al miler de donacions de sang, el que representa, 150 més que l’any passat. Per a poder donar sang s’ha de ser major d’edat, pesar més de 50 quilos i torbar-se bé de salut. En cas d’haver passat la Covid-19, cal esperar un mes per a poder donar sang.